TEL: 85/715 60 73

Układy wydechowe pracują w ekstremalnie trudnych warunkach. Temperatura gazów spalinowych opuszczających silnik przekracza 1000 stopni, podczas gdy od zewnątrz rury prowadzące spaliny i tłumiki stykają się z powietrzem, wodą czy śniegiem. Gazy spalinowe wyrzucane są z silnika z częstotliwością do 200 razy na sekundę. Powoduje to drgania układu, które nie mogą przenosić się na karoserię. Poszczególne składniki gazów spalinowych działają silnie korozyjnie od wewnątrz na materiały, z których wykonane są układy wydechowe. Od strony zewnętrznej powierzchnia blach kontaktuje się z wodą, narażona jest na niszczące oddziaływanie piasku i kamieni wyrzucanych spod opon.

Układ wydechowy pełni także inne bardzo ważne funkcje, między innymi ma za zadanie wyciszenie hałasu powodowanego przez gazy spalinowe wydobywające się z komór spalania. Układ odprowadza gazy na zewnątrz samochodu z zachowaniem szczelności połączeń. Nieszczelny układ oraz słabej jakości uszczelki, mogą spowodować przedostanie się bezwonnego, trującego tlenku węgla do pomieszczenia pasażerów, co grozi zatruciem kierowcy i wypadkiem.


Jak wykonywane są współczesne układy wydechowe?
Układy wydechowe liczących się firm wykonywane są z materiałów zapewniających długi okres użytkowania np. stal nierdzewna lub 2 warstwy blach pokrytej hutniczo warstewką aluminium. W technologii wykonania wyeliminowano spawanie, zastępując je walcowaniem szwów na zimno, aby uniknąć przegrzewania materiałów i potencjalnych ognisk korozji.