TEL: 85/715 60 73

Końcówka układu kierowniczego

Uszkodzona lub zużyta końcówka układu kierowniczego objawia się stukaniem podczas skręcania (szczególnie gdy ruszamy kierownicą w miejscu) dochodzącym spod maski silnika. Wymiana końcówki nie jest skomplikowana, również koszty są niewielkie. Jednak jeśli nawet zdecydujemy się na samodzielną wymianę należy pamiętać o tym aby udać się do specjalistycznego warsztatu samochodowego w celu ponownego, prawidłowego ustawienia geometrii kół

Przegub krzyżakowy i drążki kierownicze

Uszkodzony przegub krzyżakowy kolumny kierowniczej lub jeden z drążków kierowniczych również mogą powodować nieprzyjemne stuki. Precyzja układu kierowniczego ulega znacznemu pogorszeniu. W przypadku tej awarii naprawa jest znacznie bardziej pracochłonna ze względu na niełatwy dostęp do elementów, które uległy zużyciu. Najlepiej od razu udać się do doświadczonego mechanika, który po naprawie również ustawi geometrię pojazdu.

Wyszczerbienie zębów na listwie przekładni kierowniczej

Do tego typu usterki dochodzi dość rzadko przy dużych przebiegach samochodu. Objawia się ona wyczuwalnym luzem lub przeskokiem w centralnym położeniu koła kierownicy. W takim przypadku maglownicę można regenerować lub po prostu wymienić na nową €“ regeneracja bywa bardzo kosztowna.

Gumowe osłony €“ manszety

Nawet jeśli wydaje nam się, że układ kierowniczy w naszym aucie działa bez zarzutu powinniśmy od czasu do czasu sprawdzić stan osłon gumowych (manszet). Uszkodzona manszeta może spowodować dostanie się wody do mechanizmu układu kierowniczego i spowodować, że jego naprawa będzie niezbędna. Woda powoduje korozję i w rezultacie prowadzi do poważnej usterki. Koszt osłon gumowych jest niewielki, wymiany możemy dokonać samodzielnie i nie wiąże się ona z potrzebą ponownego ustawienia geometrii kół.

Jak uniknąć usterek i późniejszej naprawy przekładni układu kierowniczego?

Jest kilka podstawowych zasad, na które powinniśmy zwrócić uwagę podczas codziennej eksploatacji pojazdu. Po pierwsze starać się nie wjeżdżać na wysokie krawężniki, niszczy się wtedy nie tylko mechanizm układu kierowniczego, ale też opony Po drugie nie zakładajmy na siłę większego rozmiaru opon ponieważ wtedy są znacznie większe siły oporu przechodzące na przekładnię. Po trzecie na stan maglownicy niekorzystnie wpływa kręcenie kierownicą kiedy auto stoi w miejscu.