TEL: 85/715 60 73

Układ chłodzenia ma za zadanie odbierać nadmiar ciepła z silnika zapobiegając jego przegrzaniu. Ciepło przenosi płyn chłodniczy krążący w układzie. Układ chłodzenia zawiera także: chłodnicę, pompę cieczy chłodzącej, termostat, czujnik temperatury oraz termowłącznik wentylatora chłodnicy.
Poza chłodzeniem silnika układ chłodniczy zapewnia przepływ gorącej cieczy przez nagrzewnicę umieszczoną w systemie nawiewu powietrza, umożliwiając ogrzanie wnętrza samochodu.

Z uwagi na wielorakość funkcji pełnionych przez układ chłodzenia nie można lekceważyć jego usterek. Niezależnie od tego, czy jest to zacięty termostat, niesprawny czujnik czy drobny wyciek płynu, usterka powinna być niezwłocznie usunięta.

Nie zapomnij o okresowej wymianie płynu chłodzącego, gdyż jego rolą jest także smarowanie pompy oraz chronienie wnętrza układu chłodzenia przez korozją i kamieniem kotłowym. Płyn chłodniczy o niewłaściwym stężeniu może w zimie zamarznąć i spowodować rozsadzenie bloku silnika powodując jego zniszczenie.

Wymianę płynu zaleca się przeprowadzać co 100 tysięcy kilometrów lub co 2 lata.