TEL: 85/715 60 73
Dawniej koła i łańcuchy, dzisiaj najczęściej pasek. Układ rozrządu w każdym silniku tłokowym pełni kluczową rolę w jego działaniu. Czy trzeba o niego jakoś szczególnie dbać?
 
RozrządKażdy silnik tłokowy bez względu na to, czy napędza samochód, czy inny pojazd posiada układ rozrządu. Jego konstrukcja zmieniała się wraz z rozwojem jednostek napędowych i różniła się trwałością, efektywnością oraz poziomem głośności. To złożony mechanizm wymagający szczególnej opieki serwisowej. Wszelkie zaniedbania powodują poważne, często kosztowne w naprawie uszkodzenia silnika.

Czytaj więcej...

Przegląd pojazdu przed podróżą

Wyjątkowo dokładnie należy sprawdzić samochód przed wakacyjna podróżą - szczególnie taką, która liczy kilka tysięcy kilometrów. To ważne tym bardziej, że od przeglądu po zimie minęło już sporo czasu . Lepiej więc zabezpieczyć się przed niespodziewaną awarią w podróży

Kontrola płynów eksploatacyjnych

Podstawowe czynności kierowca może sprawdzić sam. Należy zwrócić uwagę przede wszystkim na poziom płynów eksploatacyjnych, takich jak: *chłodniczy *do spryskiwaczy * hamulcowy *wspomagani * olej silnikowy – należy sprawdzać regularnie Bez trudu powinniśmy sprawdzić, czy konieczna jest ewentualna dolewka.

Czytaj więcej...

Co to jest geometria kół i jak się ją ustawia?

Geometria kółKażdy z nas słyszał pojęcie geometria kół, jednak niewielu kierowców zdaje sobie sprawę, co tak naprawdę ono oznacza. Punktem wyjścia do zrozumienia tego terminu jest uświadomienie sobie, jak ustawione są koła w samochodzie. Podstawowymi parametrami ustawienia kół w aucie są: zbieżność kół, kąt ich pochylenia, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.

Czytaj więcej...

Wymiana olejuOlej z filtrem oleju należy wymieniać zgodnie z terminem wskazania obsługi. Zazwyczaj należy to zrobić raz w roku lub po przejechaniu 10-20 tysięcy km. Powinno zastosować się taki olej jaki zaleca producent silnika.


Ważne jest aby zwrócić uwagę na normy lepkościowe ( SAE,W ) oraz jakościowe ( ACEA, API). Poziom oleju należy sprawdzać przynajmniej raz w miesiącu oraz przed każdą dłuższą podróżą.

Nasz serwis fachowo doradzi i dobierze olej silnikowy oraz sprawdzi wartość pozostałych płynów eksploatacyjnych.

Na rynku oponiarskim w sprzedaży znajduje się kilka rodzajów bieżnika, poniżej kilka przykładów :

SYMETRYCZNY

Wygląd bieżnika opony nie ma związku z kierunkiem jazdy oraz jej montażem.


KIERUNKOWY

Rzeźba bieżnika i strzałka na boku opony wskazują na kierunek toczenia koła oraz montaż opony.


ASYMETRYCZNY

Prawa i lewa strona opony różnią się od siebie, na bokach znajdują się informacje o sposobie zamontowania na samochód INSAID ( wewnątrz ) OUTSAID ( na zewnątrz ).

1. Warstwy kauczuku syntetycznego, bardzo szczelnego na powietrze. Warstwa ta znajdzie się wewnątrz opony i spełni rolę dętki.

2. Warstwa szkieletu.  Szkielet ten jest złożony z cienkich drutów i tkanin ułożonych w proste łuki i sklejone kauczukiem. Druty te są kluczowym elementem konstrukcji opony, które dadzą mu wytrzymałość na ciśnienie. W tej warstwie opony samochodowej, znajduje się około 1400 drutów, z których każdy ma wytrzymałość 15 kg.Opony

3. Wypełnienie strefy niskiej. Jego rolą jest przenoszenie momentu obrotowego silnika i hamowania z felgi w kierunku powierzchni styku z podłożem.

Czytaj więcej...

Amortyzatory należałoby nazywać poprawnie zgodnie z ich zadaniem tłumikami drgań.

Działanie sprawnych amortyzatorów:

bezpieczeństwo jazdy:
- koła nie skaczą na zwykłej nawierzchni
- pojazd nie zarzuca przy hamowaniu
- brak poślizgu na zakrętach z powodu zbyt małej stabilności toru jazd

komfort jazdy:
- brak kołysania się karoserii po przejechaniu nierówności
- brak rozkołysania pojazdu na występujących kolejno nierównościach
- brak przechylania karoserii do tyłu przy mocnym przyspieszaniu i do przodu przy mocnym hamowaniu


Sposób działania amortyzatora drgań:

Podczas pokonywania nierówności uderzenie przejmowane jest przez zawieszenie ( resorowanie ). Zapobiega ono temu, aby resorowana masa nie maiła kontaktu z nieresorowaną masą.

Ściśnięte sprężyny dążą do rozepchnięcia masy resorowanej i nieresorowanej. Amortyzatory tłumią drgania powstające\ między osią a karoserią.