TEL: 85/715 60 73
Pracujemy:
pon. - piąt.: 08:00 - 18:00
sob.: 08:00 - 14:00

Wykonujemy następujące usługi:

  • regeneracja turbosprężarek

Mechanicy auto serwisu CROSS dokonają przeglądu oraz wszelkich koniecznych napraw. U nas masz możliwość zakupu niezbędnych części z bogatej oferty różnych producentów części orginalnych jak i zamienników , pomożemy każdorazowo dokonać optymalnego wyboru .

Koszt wybranych usług możesz sprawdzić w naszym cenniku.

Przyjedź a na pewno nie zawiedziesz się na naszym warsztacie

Jeśli chcesz umówić się ( wycena , wymiana ) zadzwoń  kom. 600-017-511 tel.85-715-60-73

W ostatnich latach pojawiła się tendencja stosowania doładowania w silnikach samochodowych. Przemawiają za tym różne względy, jak: zwiększenie mocy silnika, zmniejszenie toksyczności spalin, zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejszenie poziomu hałasu silnika, utrzymanie dobrych warunków spalania na wyższych wysokościach n.p.m., a także polepszenie elastyczności silnika przy niższych jego obrotach.

Obecnie stosuje się trzy rodzaje doładowania:

  • doładowanie mechaniczne - sprężarka napędzana paskiem np.: VW G60,
  • doładowanie falami ciśnienia spalin wytwarzanymi przez cykle pracy silnika tzw. Comprex, stosowane np. w Mazdzie 2.0d,
  • oraz turbodoładowanie, napędzane spalinami - najczęściej stosowane.

W naszym serwisie naprawiamy turbosprężarki większości marek (Mercedes, Audi, VW Volkswagen, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Kia, Hyundai, Skoda, Ford, Peugeot, Citroen, Volvo, Scania, Man, Daf, Autosan, Iveco, Lublin, Renault, BMW, Chrysler, Mazda, Opel, Nissan, Seat, Toyota, Tatra, Star, Liaz, Avia) dlatego postaramy się opisać kilka instrukcji eksploatacyjnych i montażowych, które powinny Ci zapewnić mniejszą awaryjność samochodu.


1. Sposób montażu i obsługa turbosprężarki :

  • wymienić w silniku olej (zalecany syntetyczny) wraz z filtrem oleju
  • skontrolować filtr powietrza i w razie potrzeby wymienić
  • skontrolować szczelność przewodów kolektora ssącego
  • do połączenia przewodów olejowych należy stosować wyłącznie oryginalne uszczelki (nie stosować silikonu)
  • przed montażem turbosprężarki należy wypełnić jej komorę olejową olejem silnikowym, w celu zapewnienia smarowania łożysk przy pierwszym uruchomieniu
  • sprawdzić nominalne, oraz maksymalne ciśnienie oleju silnikowego

2. Zalecenia związane z prawidłową eksploatacją pojazdu z turbosprężarką:

  • kontrolować filtr powietrza przy wymianach oleju, w razie zanieczyszczenia wymieniać, w przypadku użytkowania pojazdu w szczególnym zapyleniu czynność należy wykonywać częściej
  • po uruchomieniu silnika nie wolno zwiększać prędkości obrotowej, należy odczekać kilkanaście sekund aby olej napełnił komorę olejową w turbosprężarce
  • nie należy wyłączać silnika pracującego na wysokich obrotach , ponieważ turbosprężarka jeszcze pracuje, a nie jest prawidłowo smarowana
  • w przypadku usterek silnika należy je niezwłocznie usunąć, gdyż mogą wpłynąć na usterkę turbosprężarki
  • olej  należy wymieniać wraz z filtrem, nie rzadziej niż przewiduje to instrukcja

3. Najczęstsze przyczyny powodujące uszkodzenie turbosprężarki:

  • zbyt wysokie ciśnienie oleju silnikowego
  • małe ciśnienie w układzie smarującym
  • wchłonięcie obcego ciała do komór wirujących zanieczyszczony olej i filtr oleju
  • suche pierwsze uruchomienie turbosprężarki (bez zalania komory smarowania olejem)
  • stosowanie nieodpowiedniego oleju
  • niesprawny silnik, szczególnie kiedy silnik wyrzuca nie spalony olej do układu wydechowego
  • usterki w układzie zasilania paliwem lub układzie zapłonowym w silnikach benzynowych